تلفن سانترال چيست:
پيش از تعريف سانترال بايستي تعريف PBX را بدانيم،PBX مخفف عبارت Private Branch Exchange است به معني سيستم تجاري ارتباط سازماني كه در واقع تماس ها را هدايت و ارتباط بخش هاي مختلف درون سازمان را ميسر ميكند. سانترال اصطلاح عاميانه اين سيستم مخابراتي است كه خطوط شهري را در خود جمع آوري كرده و بستر لازم جهت استفاده از چند خط مهيا ميكند و همچنين از طريق اين سيستم هر يك از كاربران داري يك يا چند خط داخلي شده و ميتوانند با يكديگر ارتباط رايگان داشته باشند و به صورت اشتراكي از خطوط شهري استفاده كنند. سانترال پاناسونيك به واسطه اعتبار و دوام بسيار بالاي خود توانسته به عنوان محبوب ترين سانترال و سيستم PBX در بين كاربران شناخته شود.
كارشناسان و متخصصين شركت پيشگام رايانه با سابقه اي بيست ساله در ارائه خدمات سانترال پاناسونيك و خدمات پسيو شبكه و سانترال ،آماده خدمت رساني به شما هستند. جهت دريافت مشاوره رايگان با متخصصين شركت پيشگام رايانه در ارتباط باشيد
فروش و نصب سانترال پاناسونيك
خدمات سانترال پاناسونيك پيشگام رايانه شامل چه موارد ميگيردد:
فروش سانترال پاناسونيك
نصب و راه اندازي سانترال پاناسونيك
ارتقا سيستم سانترال پاناسونيك
جابجايي و نصب مجدد سانترال پاناسونيك
برنامه ريزي سانترال پاناسونيك
ارتباط سانترال پاناسونيك با شعب
آموزش كار با سانترال پاناسونيك
كابل كشي سانترال پاناسونيك
تعميرات سانترال پاناسونيك
سرويس سانترال پاناسونيك
عيب يابي سانترال پاناسونيك
تعويض قطعات معيوب سانترال پاناسونيك
پشتيباني از سانترال پاناسونيك و مركز تلفن شما
مراحل نصب و راه اندازي سانترال
1- انتخاب نوع سانترال و تجهيزات وابسته با توجه به نيازمندي هاي خود
طي اين مرحله شما ميتوانيد جهت دريافت مشاوره رايگان با متخصصين نصب سانترال شركت پيشگام رايانه در تماس باشيد كه با توجه به نيازتان بهترين و با صرفه ترين تجهيزات را به شما معرفي نمايند.
2- بازديد از محل و بررسي زيرساخت نصب سانترال
طي اين مرحله كارشناسان شركت پيشگام رايانه جهت بررسي محل نصب سانترال و زيرساخت لازم جهت راه اندازي سانترال كه همان كابل كشي لازم جهت خطوط سانترال است به محل مشتري اعزام ميشوند
3- ارائه ي پيشنهاد قيمت جهت كابل كشي و راه اندازي سانترال
پس از بازديد كارشناسان فني از محل ،كارشناسان فروش شركت پيشگام رايانه پيشنهاد قيمت متناسب با نياز هاي كارفرما را ارائه مينمايند.
4- نصب و راه اندازي سانترال پاناسونيك
طي اين مرحله كارشناسان فني جهت كابل كشي سانترال و نصب و راه اندازي سانترال به محل كارفرما اعزام ميشوند.
5- پشتيباني و نگهداري از سانترال پاناسونيك
پس از نصب و راه اندازي سيستم سانترال پاناسونيك شما ميتوانيد آسوده خاطر باشيد كه در هر زماني كارشناسان پشتيباني و سرويس سانترال پيشگام در كنار شما خواهند بود و خدمات پس از فروش سانترال پاناسونيك را دريافت خواهيد كرد.
هزينه و تعرفه خدمات راه اندازي سانترال
سانترال پاناسونيك و يا ويپ (VOIP)
جهت دريافت مشاوره در زمينه ي نصب و راه اندازي ويپ (VOIP) و انتخاب بين سانترال و ويپ (VOIP) با ما در ارتباط باشيد كه بهترين و مقرون به صرفه ترين راه كار را به شما پيشنهاد دهيم.
در اين مطلب ميتوانيد امكانات و قابليت هاي سيستم هاي تلفني تحت شبكه و يا ويپ VOIP را مطالعه نماييد
فروش سانترال پاناسونيك - نصب سانترال پاناسونيك
معرفي انواع سانترال پاناسونيك
به طور كلي سانترال هاي پاناسونيك موجود در بازار ايران شامل موارد ذيل ميگردد اما محدود به اين موارد نميباشد.
سانترال هاي پاناسونيك مدل هاي TA308 – TES824 – TA616
اين مدل سانترالها به صورت پيش فرض داراي ۳ تا ۶ خط شهري و ۸ خط داخلي با قابليت ارتقا نهايتا تا ۲۴ داخلي با توجه به مدل مي باشند . اين مدل هاي از پر فروش ترين مراكز تلفن پاناسونيك محسوب ميشدند و بر پايه ي تكنلوژي آنالوگ كار ميكنند و با توجه به قديمي بودن تكنلوژي آنها از خطوط ديجيتال و ويپ و سيپ ترانك پشتيباني نميكنند.
مزايا :
از لحاظ سخت افزاري دستگاهي قوي به حساب ميآيد.
داراي كارت توسعه تا ۸ خط شهري و ۲۴ داخلي
كيفيت صداي مطلوب
استفاده از گوشي هاي آنالوگ پاناسونيك با امكانات كاربردي
قابليت اپراتور گويا
امكان نصب كارت كالر آي دي ( راه اندازي سانترال )
امكان نصب باتري به صورت مستقيم به سانترال بدون استفاده از UPS
معايب:
عدم قابليت ضبط مكالمات
پشتيباني نكردن از خطوط سيپ ترانك با توجه به قديمي بودن تكنولوژي
محدوديت كانال در اپراتور گويا (يعني پيغام به صورت همزمان نمي تواند براي چندين نفر پخش شود)
عدم سازگاري با سيستم هاي نرم افزاري CRM
عدم توانايي لينك شدن با سانترال هاي ديگر
سانترال هاي سري TDA و TDE پاناسونيك (راه اندازي سانترال)
اين مدل ها از سانترال هاي پر ظرفيت پاناسونيك محسوب ميشوند كه داراي يك باكس با تعدادي كارت مي باشند كه كاربر ميتواند كارت هاي متناسب با نياز خود را انتخاب نماييد.
اين مدل از سانترال ها داراي مدل هاي مختلفي هستند، سانترال TDA و TDE هركدام داراي مدل هاي 100 ، 200 و 600 ميباشد كه تفاوت آنها در درگاه هاي ارتقاء آنها ميباشد. به عنوان مثال ، سانترال با مدل 100 داراي 5 مكان براي كارت سانترال 200 داراي 10 مكان و سانترال 600 تا سه عدد باكس با 10 كارت قابل ارتقا مي باشد .( راه اندازي سانترال)
نكته : سانترال هاي سري TDE نسبت به سانترالTDA از لحاظ پشتيباني از آي پي ، سيپ ترانك و ارتباطات شبكهاي قابليت بيشتري دارند. راه اندازي سانترال
اين نوع از( راه اندازي سانترال) سانترال ها از كارت ها و قابليت هاي متنوعي پشتيباني ميكنند كه در ادامه تعدادي از آنها را بيان ميكنيم.
كارت خط شهري (۸ تايي و ۱۶ تايي)
كارت داخلي هايبريد (۸ تايي)
كارت داخلي معمولي (۱۶ تايي و ۲۴ تايي كه بعضي از سانترال ها آن را ساپورت مي كنند)
كارت ديجيتال(۱۶ تايي)
كارت PRI
كارت آپشن (اپراتور گويا ، در باز كن و…)
سانترال پاناسونيك مدل NS500
سانترال NS500 از مدل سانترال هاي جديد شركت پاناسونيك محسوب ميگردد كه از قابليت هاي شبكه و خطوط جديد پشتيباني مي نمايد.( راه اندازي سانترال )
به صورت پيش فرض داراي ۶ خط شهري ، ۱۶ داخلي معمولي و۶ داخلي ديجيتال مي باشد و با توجه به نياز شما در تمامي زمينه ها قابليت ارتقاء مناسبي دارد.
مزايا :
قابليت ارتقا و مناسب براي سازمان هاي متوسط
قابليت نصب در رك
پشتيباني از گوشي هاي سانترال هاي قديمي
قابليت ضبط مكالمات
قابليت نصب سيپ ترانك ( راه اندازي سانترال )
اتصال به باتري به صورت مستقيم
نصب در باز كن
پشتياني از تماس ويديوئي
كالر آي دي
اپراتور گويا (راه اندازي سانترال)
معايب:
اساسي ترين مشكل و عيب اين سانترال هزينه ي بالاي استفاده از قابليت ها به دليل نياز به خريد لايسنس جهت امكاناتي نظير ارتباطات SIP و … ميباشد.
جهت دريافت مشاوره نصب و راه اندازي سانترال و دريافت پيشفاكتور و تعرفه ي خدمات سانترال پاناسونيك با كارشناسان فروش شركت پيشگام رايانه در ارتباط باشيد.